2018-12-10, pirmadienis, 02:41.     Šiandien Radviliškyje saulė teka 08:30, leidžiasi 15:50, dienos ilgumas 7:19.

Kelionė į Strasbūrą – nuostabi dovana

2018-09-20, paskelbė Dienos NAUJIENOS

Ko gero, kiekvienas ne tik žino, bet yra ir išgyvenęs džiugesio ir nekantros jausmą prieš kelionę. Šiuo jausmu rugsėjį  gyvenome ir mes, Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos aštuntų klasių mokiniai – Toma Pauraitė, Viltė Vaitkevičiūtė, Ainius Gecas , Matas Sipavičius bei mokytojos – Virginija Bartkevičienė ir Danutė Blužienė. Kvietimas rugsėjo 9-14 dienomis  aplankyti EP būstinę Strasbūre bei galimybė pamatyti net 4 Europos miestus – tai puiki  Europos Parlamento nario Algirdo Saudargo dovana už pasiekimus ir mokyklos vardo garsinimą. Tad Padėkos dieną įteikti kelialapiai į Strasbūrą, į Europos Parlamentą žadėjo nepamirštamus įspūdžius, įsimintiną patirtį. Ir išties kelionė .nenuvylė

Pirmasis mūsų aplankytas miestas – Veimaras, kuris dėl čia sukaupto kultūrinio paveldo gausiai turistų lankomas ir įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nemažai žymių istorinių vietų  per savo trumpą apsilankymą pasisekė pamatyti ir mums. Traukos centrai, be abejo, buvo barokiniu stiliumi pastatytas J .V. Gėtės namas, kuriame poetas gyveno beveik 50 metų, F. Šilerio namas, Herderio bažnyčia, miesto rotušė, angliškas parkas ir J. V.Getės vasarnamis prie Ilmo upės, garsioji gražiosios hercogienės Anos Amalijos biblioteka. Pėstute pasivaikščioję po senamiestį ir džiūgaudami išvykome Strasbūro link.

Strasbūras iškart  sužavėjo ir pakerėjo mus visus savo grožiu, didingumu bei du tūkstančius metų siekiančia istorija. Nenuostabu, kad  dėl savo grožio kartais vadinamas mažuoju Paryžiumi, o dėl kanalų – Mažąja Venecija. Net aiktelėjome išvydę rausvą Notre Dame katedrą, kurią prancūzų poetas P. Klodelis poetiškai pavadino ,, virš miesto sklandančiu rožiniu angelu“ . Pastatą puošia gausybė skulptūrų ir dekoratyvinių elementų, o  viduje – viduramžių vitražai, astronominis laikrodis, sakykla, vargonai. Šalia katedros stovi miesto fachverkas – Kamercelio namas, išpuoštas drožinėtais mediniais pano, turintis net 75 langus, netoliese Rohano rūmai bei Šv. Tomo bažnyčia. O kur dar gyvomis gėlėmis puošti senoviniai namai, krantinės. Susipažinę su Strasbūro Grande Ile istoriniu centu, kuris  irgi įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, išvažiavome į Europos Parlamentą, svarbiausią tarptautinę instituciją. Mūsų grupę sutiko Vizitų ir seminarų skyriaus darbuotojai Rimgailė Razauskienė. Ji supažindino mus su Europos Parlamento darbu, papasakojo, kaip vyksta plenariniai posėdžiai, kaip balsuojama, kaip bendraujama su kolegomis. Susitikę su EP nariu Algirdu Saudargu kalbėjomės  apie Lietuvos ir Europos aktualijas. Parlamentaras pasidžiaugė, kad kaip tik šioje plenarinėje sesijoje Europos Parlamentas paskyrė 17 mln. eurų kompensaciją Lietuvos žemdirbių nuostoliams padengti ir pradėjo svarstyti dotacijos dydį naujoje finansinėje perspektyvoje Ignalinos AE uždarymui. Atsisveikindamas parlamentaras Algirdas Saudargas visiems susitikimo dalyviams įteikė atminimo dovanėles. Patekę į plenarinių posėdžių salę, stebėjome diskusijas apie padėtį Vengrijoje. Buvo svarstoma, ar esama pavojaus, kad Vengrija pažeidžia vertybes, kuriomis grindžiama Sąjunga. Taigi turėjome progą savo akimis pamatyti vieną iš plenarinių posėdžių, apie kuriuos žinojome tik iš medijų. Buvo be galo įdomu ir aktualu kiekvienam iš mūsų.

Palikę Strasbūrą ir iškeliavome į Viurcburgą, į miestą, plytintį vaizdingose apylinkėse abipus Maino upės ir priskiriamą prie labiausiai kerinčių Vokietijos miestų. Jau iš toli matomi aukštyn besistiebiantys Šv. Kiliano katedros bokštai rodė kelią į miestą, o 180 m ilgio senasis Maino tiltas, papuoštas įspūdingomis  net  4,5 m aukščio barokinėmis šventųjų figūromis, gėlėmis, pakerėjo mus. Aplankėme Viurcburgo rūmus, kurie laikomi vienais gražiausių Europos kunigaikščių rūmų, pasivaikščiojome po rūmų  sodus ir rezidencijos aikštę, klausėmės gidės Vitalijos įtaigaus pasakojimo apie rūmų istoriją, žymiausius menininkus ir mokslininkus, gyvenusius ir kūrusius šiame mieste.

Baigiantis kelionei užsukome ir į Dresdeną, apie kurį sakoma, kad  tai  feniksas, pakilęs iš pelenų. Mat, miestas buvo beveik visas sugriautas per karą. Pasivaikščiojome po žymiuosius Cvingerio rūmus, kuriuose  įsikūrusi Paveikslų galerija. Jos salėse  grožėjomės pasaulinio garso dailininkų, skulptorių darbais ir ypač daug lankytojų pritraukiančiu Rafaelio šedevru „Siksto Madona‘‘. Turėjome puikią galimybę pasidžiaugti ir nuostabą keliančiais Meiseno porceliano dirbiniais bei apsilankyti Matematikos ir astronomijos muziejuje. Iš Cvingerio rūmų patraukėme aikštės link, kur stovi dresdeniečių pasididžiavimas – Zemperio operos rūmai. Tai, kaip sakė gidė, vienas gražiausių ir įspūdingiausių Europos, o gal ir pasaulio teatrų. Ėjome gatve, kurios siena vadinama „Karališkoji eisena“. Tai 101 metro ilgio freska, sukurta iš 25 tūkstančių Meiseno porceliano plokštelių ir vaizduojanti Vetinų dinastijos kunigaikščių procesiją. Įdomi detalė: čia, šalia didžiojo kunigaikščio Augusto II – Saksonijos kurfiursto bei Lenkijos karaliaus ir Lietuvos didžiojo kunigaikščio – Lietuvos Vytis. Nenuostabu, kad ir Saksonijos žemės sostinė mus pasirodė labai graži ir įdomi.

Šešios dienos  prabėgo nepaprastai  greitai ir įspūdingai, jautėmės lyg pasakoje. Nuostabūs  aplankytų šalių vaizdai, naujos pažintys bei  patirtys pavertė šią kelionę nepakartojamu atradimu. Už tai reikėtų padėkoti ir europarlamentaro Algirdo Saudargo padėjėjui Lietuvoje Valdui  bei charizmatiškai kelionių gidei Vitalijai, kurie visos kelionės metu nuoširdžiai rūpinosi mūsų grupe. Iš tiesų ėmė atrodyti, kad Veimaras, Strasbūras, Viurcburgas, Drezdenas – tai miestai, nužengę iš gražių pašto atvirukų, užburiantys gyvybinga nuotaika ir mielu žavesiu, kviečiantys sugrįžti. Kelionės lūkesčiai išsipildė su kaupu: grįžome pakylėti, degančiomis akimis, o, galbūt, kai kas ir puoselėdami slaptą svajonę. Džiugu gauti  tokią nuostabią dovaną.

Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos mokytoja Danutė Blužienė

Contact form

Šios dienos vardadieniai

Apklausa

Lietuvos savivaldybių tarybų rinkimai vyks 2019 kovo 3 d. Antrą kartą šiuose rinkimuose miestų merai bus renkami tiesiogiai. Ką rinksime Radviliškio rajono meru?