Edukacijos, kuriose mokslas virsta žaidimu
STEAM centre mokinių laukė įdomios, kūrybiškos ir įtraukiančios veiklos, kuriose vaikai:
- Suko spalvų vilkelius, tyrinėjo šviesos lūžį ir sukūrė savo kaleidoskopus.
- Kūrė spalvų mozaikas, atliko vandens filtravimo bandymus ir gilinosi į šilumos konvekcijos principus.
- Tyrinėjo magnetizmo reiškinius gamindami žaismingas magnetines žuvytes ir ančiukus.
- Statė ir testavo balionu varomas mašinas, konstravo Lego lenktyninius automobilius ir net programavo saulės elektrines.
- Dirbo su 3D projekcijomis, kūrė hologramas, stebėjo kristalų mikropasaulį pro mikroskopus.
- Susipažino su dirbtinio inksto veikimo principu, tyrė šviesos atspindį veidrodžių labirinte.
- Programavo robotus, kurie navigavo labirintuose, tyrė AV mikrovaldiklių galimybes kuriant garsą ir vaizdą.
Šios edukacijos sudomino tiek mažuosius pirmokus, tiek vyriausiuosius aštuntokus – kiekvienas galėjo prisiliesti prie mokslo, eksperimentuoti, kurti, pažinti ir suprasti, kaip veikia pasaulis aplink mus.
Ilgalaikė STEAM programa – ne vien išvyka, o mokymasis per patirtį
Šios veiklos – tai dalis ilgalaikės STEAM mainų programos, kurią mokykla įgyvendina bendradarbiaudama su regioniniais STEAM centrais. Programa siekia:
- Ugdyti gebėjimą tirti, analizuoti ir spręsti realias problemas taikant gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos žinias.
- Skatinti projektinę veiklą, kūrybiškumą, kritinį mąstymą.
- Lavinti praktinius gebėjimus, reikalingus tvariam išteklių naudojimui, technologijų taikymui ir duomenų analizei.
Kiekvienas mokinys nuo 1 iki 8 klasės kartą per metus turi galimybę lankytis STEAM centre. Veiklas lydi refleksijos, apklausos prieš ir po edukacijų, vertinamas įgyvendintų pamokų ciklų skaičius – visa tai padeda stebėti pažangą ir augimą.
Veiklų sąsajos su pamokomis ir ugdymo tikslu
STEAM veiklos yra glaudžiai integruotos su biologijos, chemijos, fizikos, matematikos, informacinių technologijų, technologijų ir dailės pamokomis. Mokiniai ne tik pritaiko tai, ką jau išmoko klasėje, bet ir įgyja naujų įgūdžių – konstruoja, programuoja, eksperimentuoja, analizuoja rezultatus. Veiklos metu taikomi šiuolaikiniai metodai ir ugdomos šiuolaikinės kompetencijos.
Mokytojai – ne tik palydovai, bet ir proceso kūrėjai
Mokytojų vaidmuo STEAM programoje – ypatingas. Jie ne tik lydi mokinius edukacijose, bet ir aktyviai dalyvauja ugdymo procese: padeda mokiniams suprasti reiškinius, veda refleksijas, skatina kūrybišką mąstymą ir praktiškai taiko tai, kas išmokta klasėje.
Išvada – STEAM yra daugiau nei mokslas
Ši kelionė į STEAM pasaulį – tai dar vienas žingsnis link šiuolaikinio, patirtinio ir integruoto mokymosi, kuris skatina ne tik pažinti, bet ir kurti, taikyti žinias praktiškai, suprasti ryšį tarp mokslo ir gyvenimo.
Dėkojame VU Šiaulių akademijos STEAM centrui už profesionalumą ir įkvepiančias veiklas, mokytojams – už įsitraukimą, o mūsų mokiniams – už smalsumą, entuziazmą ir norą pažinti pasaulį kitaip.
STEAM – tai ne tik technologijos, bet ir kelias į kūrybišką, drąsų ir žinių siekiantį žmogų.
Tokia yra mūsų mokykla – auganti kartu su savo mokiniais.
Pagal #Tūkstantmečiomokyklos programą. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Straipsnį parengė Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos komanda









Komentuoti