Ši situacija parodė, kad nelaimė gali nutikti bet kuriuo gyvenimo momentu ir bet kokio amžiaus žmogui. Greitos reakcijos ir pirmosios pagalbos įgūdžių gali prireikti net prekybos centre, įmonės biure ar gatvėje. „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė Aurelija Kazlauskienė teigia, kad šie įvykiai tik dar kartą priminė, kaip svarbu žinoti, kaip atlikti pirmąją pagalbą.
„Prieš porą metų mūsų atliktas tyrimas rodė, kad net pusė šalies gyventojų nesugebėtų teisingai atlikti širdies masažo, dirbtinio kvėpavimo ar pirmosios pagalbos užspringus. Vis dar turime daug gajų mitų, kad geriau iškviesti greitąją pagalbą ir nieko patiems nedaryti, kad nepakenktų nukentėjusiajam. Tačiau veikti akimirksniu yra būtina, nes svarbi kiekviena sekundė“, – sako „Lietuvos draudimo“ atstovė.
Įsišakniję mitai
Anot jos, net ir ne visai teisingai atliktas širdies masažas, dirbtinis kvėpavimas ar sustabdytas kraujavimas gali išgelbėti žmogui gyvybę, todėl ryžtingai veikti yra būtina.
„Dar prieš pandemiją, kai buvo galima gyvai organizuoti mokymus, kartu su Lietuvos Raudonuoju Kryžiumi ne kartą vykdėme socialinę iniciatyvą „Aš galiu padėti“ – daugiau nei 3000 žmonių organizavome pirmosios pagalbos mokymus: savo darbuotojams, Lietuvos žmonėms ir nuomonės formuotojams.
Prisimenu, kad buvo daug gajų mitų – pavyzdžiui žmonės bijo defibriliatoriaus, nes baiminasi pakenki sau ir nukentėjusiam. Tačiau iš tiesų jį naudoti labai paprasta, garso įrašas aiškiai pasako, ką reikia daryti, o gelbstint gyvybę yra labai naudingas“, – patirtimi dalinasi Aurelija Kazlauskienė.
„Lietuvos draudimo“ atstovė teigia, kad būta ir daugiau mitų. Išsigandę tėvai linkę kratyti vaikus už kojų galva žemyn.
„Iš tiesų toks veiksmas gali vaiką traumuoti – verčiau apversti jį ant pilvo, paguldyti ant savo šlaunies išilgai galva žemyn, 5 kartus stuktelėti kauline delno dalimi tarp menčių, tada apversti vaiką ant nugaros galva žemyn ir 5 kartus spustelėti pirštais krūtinkaulį“, – komentuoja Aurelija Kazlauskienė.
Išmokti nėra sudėtinga
Tam, kad tokie ir panašūs mitai, susiję su pirmąja pagalba, būtų sugriauti, pirmosios pagalbos žinias reikėtų nuolat atnaujinti.
„Pirmosios pagalbos išmokti nėra sudėtinga, tik reikia skirti šiek tiek laiko – per keletą valandų kiekvienas mokymų dalyvis išmoksta tinkamai reaguoti netikėtoje situacijoje ir žino, kaip padėti šalia esančiam žmogui užspringus, patyrus traumą, sustojus širdies veiklai ir kitais atvejais. Niekas nenori galvoti apie nelaimes, tačiau jos užklumpa netikėtai. Skatinčiau kiekvieną susimąstyti, ar žinotų, kaip elgtis tokiu atveju.
Gyvenime pasitaiko momentų, kai šalia esantiems žmonėms, šeimos nariams, draugams, kolegoms ar gatvėje sutiktam nepažįstamajam, skubiai prireikia medicininės pagalbos. Kartais tai būna gyvybės ir mirties klausimas. Todėl greitai reaguoti ir tinkamai veikti yra labai svarbu. Kuo daugiau žmonių mokės suteikti pirmąją pagalbą, tuo saugiau visi galėsime jaustis savo artimoje aplinkoje, darbe ar gatvėje“, – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovė.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 588 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovė užima didžiausią ne gyvybės draudimo rinkos dalį šalyje ir turi daugiau nei 1000 darbuotojų komandą visoje Lietuvoje. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse.
Komentuoti